Copyrights @ Journal 2014 - Designed By Templateism - SEO Plugin by MyBloggerLab

19 Januari 2017

, , , , , , , ,

WHERE TO GO IN NAGOYA: SCMAGLEV AND RAILWAY PARK

Share


Traveling ke Jepang tidak terpisahkan dengan berkeliling menggunakan kereta, baik jalur utama di kota-kota besar dan kecil, subway, metro, hingga kereta cepat: shinkansen yang memudahkan kita berpindah dari satu kota ke kota lain di Jepang.


Traveling to Japan is inseparable with train trip, whether is using the main train lines in big and small cities, subway, metro, to the fast train: shinkansen that allows us to move from one city to another in Japan.


Shinkansen makes traveling around Japan easy! :)
Menggunakan kereta di Jepang selalu menyenangkan, selain fasilitas, jalur kereta yang memadai dan teratur, kebiasaan dan aturan penggunaan kereta di Jepang pun membuat nyaman, seperti larangan membunyikan telepon genggam di dalam kereta (ataupun mengangkat panggilan suara).

Using trains in Japan are always fun, in addition to facilities, train lines are adequate and regular, customs and rules of using the trains in Japan is made comfortable, such as a ban on cell phone rang in the train (or lift up a voice call).




Saat trip ke Nagoya, museum yang satu ini sudah jadi incaran saya. Meski sebagian besar orang (termasuk saya) kurang suka mengunjungi museum, namun museum di Jepang selalu hadir dengan tampilan yang menarik, interaktif dan terawat sehingga setiap museum visit di Jepang selalu menyenangkan.

During my trip to Nagoya, this museum has already on my bucketlist. Although most people (including me) don't really like visiting museum, but the museums in Japan always come with an attractive and interactive display, and it is well maintained so that every museum visit in Japan is always fun.

Old and the future
Di Nagoya kita dapat berkunjung ke "rumahnya" berbagai kereta, mulai dari masa lampau, hingga yang masih berupa prototipe dan masih terus dikembangkan untuk penggunaan di masa depan.

In Nagoya we can visit the "home" of various trains, ranging from the past, to which is still a prototype and is still being developed for use in the future.




SCMAGLEV and RailwayPark museum menampilkan berbagai hal yang berkaitan dengan sejarah panjang jalur kereta api di Jepang serta jenis-jenis kereta api yang terus berkembang hingga kini. 


SCMAGLEV and RailwayPark museum displays various things related to the long history of railroads in Japan and the types of trains are growing ever since.

Scmaglev, the future of Japan's train

443 kilometers per hour
Di SCMAGLEV and RailwayPark museum, kita dapat melihat beberapa kereta cepat yang masih dalam tahap pengembangan dan eksperimen seperti Class 955 Experimental Shinkansen (300X) yang memiliki kecepatan hingga 443 kilometer per jam, hingga MLX01-1 Superconducting Maglev dengan top speed 581 km per jam! Wonder how it feels to be inside that super fast train!


In SCMAGLEV and RailwayPark museum museum, we can see some fast trains that are still in the development stage and experiments such as the Experimental Class 955 Shinkansen (300X) with speeds up to 443 kilometers per hour, to MLX01-1 Superconducting Maglev with a top speed of 581 km per hour! Wonder how it feels to be inside that super fast train!






The yellow "Doctor Train"
Selain kereta-kereta terbaru, di museum ini juga kita dapat bernostalgia di area display kereta dari masa ke masa, mulai dari Class Moha 1 Electric Railcar yang beroperasi di tahun 1921, hingga Class Kiha 181 Diesel Railcar. Di museum ini kita juga dapat melihat "Dr.Yellow” yaitu kereta khusus untuk perbaikan kereta lain yang beroperasi di berbagai jalur sesuai kebutuhan. 


Other than the latest trains, in this museum we can reminisce on the train display area from time to time, ranging from Class Moha 1 Electric Railcar operating in 1921, up to Class Kiha 181 Diesel Railcar. In this museum we can also see "Dr.Yellow" is a special train for the improvement of the other train operating in different paths as needed.


Station sample
Big diorama that shows Japan's railway system


Shinkansen driving simulation


SCMAGLEV and Railway Park tentunya akan benar-benar memuaskan keingintahuan kita akan teknologi kereta dan transportasi utama di Jepang ini.


SCMAGLEV and RailwayPark museum will of course really satisfy our curiosity of train technology and Japan's main transport.
 
So, care to visit ouw friendly train in Japan? :)

@marischkaprue - her life is pretty fast moving, not as fast as shinkansen though ;)

NOTES

SCMAGLEV AND RAILWAY PARK
3-2- 2 Kinjofuto, Minato Ward
Nagoya City, Aichi Prefecture.
Japan

GETTING THERE
Nearest station: Kinjofuto Station (Aonami Line)

OPENING HOURS
10 AM - 5.30 PM 
Closed on Tuesday (Selasa)

ADMISSION FEE
Adult: 1000 yen
Children: 200 yen 

Train Simulator:
Shinkansen (15 minutes) 500 yen
Conventional train crew simulator (15 minutes) 500 yen
Conventional train driving simulator (10 minutes) 500 yen

***

4 comments:

Nasirullah Sitam mengatakan...

Belum pernah ke Jepang hahahahha.
Mungkin kalau ke sana nanti nggak hanya naik kereta, aku malah kepikiran naik sepeda keliling lokasi sana (yang dekat-dekat). :-D

AdhityaRabka mengatakan...

Museum wajib nih kalo saya kesana...
Abis keliling naik kereta langsung belajar sejarah kereta disana

Momogi mengatakan...

Di thailand aja udah upgrade KRL.. indonesia masih aja resah harga cabe.

Unknown mengatakan...

Eh seriusan yaa aturan ngak boleh menerima panggilan telp di dalam kereta ???? duch gw kok lupa ngak merhatiin kapan lalu itu