Copyrights @ Journal 2014 - Designed By Templateism - SEO Plugin by MyBloggerLab

25 November 2013

, , , ,

Shimmering Night at Lampion Garden, Batu

Share

Bayangkan tokoh tokoh kartun ukuran besar di satu area tertata dan menyala indah. Bayangkan istana dalam bentuk lampion besar yang terang. Bayangkan danau dengan teratai, ikan dan angsa yang menyala. Tempat ini adalah lokasi yang sangat menyenangkan, Lampion Garden.

Imagine large size cartoon characters in one area, glow beautifully. Imagine a palace in the form of huge lanterns. Imagine a lake with glowing lotus, fish and swans. This place is a a very nice place, Lantern Garden.

Glass house
He's waiting for you to come in
Terletak di Batu Night Spectacular, Kota Batu, sekitar 15 kilometer dari Kota Malang, Jawa Timur, lokasi wisata yang umum disebut BNS ini sangat padat terutama di akhir pekan. Saya harus cukup berdesakan untuk masuk ke rumah kaca yang berbentuk piramid seperti museum Louvre di Paris, Perancis, atau mengantre untuk "ditakut takuti" di rumah hantu.

Located in Batu Night Spectacular, Batu Town , about 15 kilometers from the Malang City. Commonly called "BNS," this playground is very dense, especially on the weekend.
I gotta jostling to get into the glass house shaped like Louvre pyramid in Paris, France. Also, I you gotta queuing to be "intimidated" in the haunted house.

Meski wahana lain kurang lebih sama dengan taman bermain dan atraksi, saya kepincut dengan satu area di BNS, yaitu Lampion Garden.
 
Although other attractions are similar with the other playgrounds, one area catch my eyes,
the Lantern Garden.
They should've put smurf instead of ducks :)
Are they doing some kung fu movements? :))
Shark and stones and it isn't cave diving
Sesuai namanya, taman di sisi kiri BNS ini dipenuhi lampion, namun dalam berbagai bentuk. Mulai dari kurcaci, jamur, tokoh kartun Disney lainnya, hingga istana besar, hiu hingga naga.

As the name implies, the park on the left side of the BNS is filled with lanterns, but in a lot of different forms. Starting from the dwarfs, mushroom, Donald Duck and other Disney cartoon characters, to a large palace, shark and the dragon.

My fav spot in this lantern garden
Menikmati berjalan menyusuri Lampion Garden anda akan menikmati berbagai bentuk lampion yang ada. Di tengah area ada danau kecil dengan teratai, bebek, ikan dan angsa dari lampion, menghasilkan refleksi cahaya yang indah.

Walking along the Lantern Garden, you'll enjoy various forms of lanterns. In the middle of the area there is a small pond with lotus, duck, fish and swan made from lanterns, making beautiful light reflections.
A couple of shining flamingo
Love is in the garden
Eiffel in East Java
Selain itu ada beberapa miniatur bangunan khas dunia, seperti Eiffel Tower yang bercahaya, hingga tembok besar Cina dalam ukuran mini. Yang menyenangkan juga di Lampion Garden semua tidak dibatasi dengan pagar pemisah yang biasanya mengganggu visual, anda bisa masuk ke sebelah lampion dan berfoto.

Besides that, there are some miniature of famous buildings in the world such as the Eiffel Tower made of lights and the Great Wall of China. The fun part is also because there isn't any fence that separate us from the lantern so you can stand next to those lanterns and take good photos of yourself.
This is kind of crowd we would love
Shining palace
This is a nice place to enjoy the night, just try to forget the crowd :)

@marischkaprue - knows there are always light after the dark

NOTES:
  • Batu Night Spectacular terletak di Desa Oro Oro Ombo, Kota Batu, Jawa Timur.
  • Batu Night Spectacular located in Oro Oro Ombo Village, Batu Town, East Java.
  • Harga Tiket masuk ke Lampion Garden: Rp. 12.500,- per orang
  • Admission ticket to enter Lantern Garden: Rp. 12.500,- (Indonesian Rupiahs) per person

4 comments:

Anesa Nisa mengatakan...

keren, mbak.
pake kamera apa hasilnya bisa jelas begini?

mudah2an bisa ke malang, bromo. daerah impian akuuuhh

Indonesianholic mengatakan...

Menurutku BNS adalah tempat yang paling romantis dengan banyaknya aneka lampion.

Marischka Prudence mengatakan...

Pake Samsung NX300 Nisa :)

Iya, banyak yang pacaran disini hehe

Anonim mengatakan...

Kalau mau di bikinin,,kami bisa kok,,